miercuri, 26 august 2009

Pentru toţi cei care au fost, sunt sau (Doamne fereşte!) vor fi bolnavi!

După ce citiţi cele două articole anterioare, sunt absolut sigură că veţi ajunge la aceeaşi concluzie ca şi mine! Decât să apelaţi la sistemul sanitar românesc, mai bine : Fugiţi! Fugiţi! Fugiţi! Unde vedeţi cu ochii! (ei, dacă nu vedeţi, mai bine consultaţi un oftalmolog...unul particular). Acum să revenim la firul poveştii. După toată dimineaţa pe care o pierdusem de pomană (nici tu somn, nici tu probleme rezolvate), am mers la un cabinet particular din târg...(varianta mai antică a cuvântului oraş). Ei bine, e clar că particularii se respectă şi pe ei, nu? Programul începea la ora 9. Dar atunci când eşti bolnav şi nici programare n-ai, deja nu te mai grăbeşti. Sala de aşteptare era deschisă şi avea şi o grămadă de scaune. Am aşteptat deci să sosească şi medicul X. Acesta sosi şi, înainte de a intra în cabinet, se interesă despre fiecare pacient care aştepta (chiar dacă avea sau nu programare). A respectat toate programările, după care a început să ia pacienţii, în ordinea priorităţii date de (probabil) gravitatea problemei. Deşi eu eram persoana care se ţinea cu mâna de stomac încontinuu, am rămas total uimită de faptul că m-a invitat în cabinet. După ce i-am zis eu cam tot ce mă durea, s-a gândit că ar trebui să fac o endoscopie şi un ecograf al abdomenului superior (stomac, ficat). Ne-a informat mai întâi asupra costurilor şi odată primit acordul, au început şi operaţiunile. Nu zic că a fost uşor, dar e mult mai bine când personalul medical care se ocupă de tine îţi vorbeşte frumos ( nu ca alţii din spitalul judeţean care consideră că unui copil de 2 ani care plânge după operaţie ar trebui să-i spui "taci, în crucea mătii!")..în fine...trecând peste această paranteză de la care nu m-am putut abţine, trebuie să spun că explicaţiile de după investigaţie au fost clare şi pe înţelesul oricui, ceea ce mi-a lăsat o foarte bună impresie. Mi-a explicat omul exact ce am şi ce n-am voie să mănânc în perioada de 4 săptămâni de tratament. Totul super. Faptul că reţeta m-a rupt la buzunar, e partea a doua...acum aştept să văd efectele. Vă sfătuiesc din toată inima că e de preferat să mergeţi la un cabinet particular chiar dacă daţi un ban, decât la poiliclinică şi să-şi bată joc de voi! De preferat să nu aveţi nevoie! MULTĂ SĂNĂTATE TUTUROR!

Un comentariu: